ليفتراك ليفتراك .

ليفتراك

تجهيزات انبارداري

استاكر برقي  

استاكر برقي نوعي از تجهيزات انبارداري مي باشد كه قابليت حمل بار و حمل پالت در ارتفاع را داراست. اين تجهيزات با قيمت مناسب خود كارآمدي بسياري در انبار هاي كوچك، محيط هاي صنعتي و كارگاهي كه نيازمند جابجايي بار در ارتفاع هستند را دارد.هدف اصلي استاكرها براي بارگيري بار داخل ماشين هاي باربري و تخليه بار از اين گونه وسايل نقليه است. همچنين عمده كاربرد اين وسايل در فروشگاه ها با فضاي كافي، كارگاه ها و كارخانه ها براي قرار دادن بار در داخل قفسه هاي انبار و يا پايين گذاشتن بار از قفسه ها مي باشد .

استاكر بدون سكو

اين سري از استاكر هاي برقي براي كارهاي سبك و حركات در سطح افقي پالت طراحي شده است . طراحي جمع و جور و مانور پذيري آن، اين نوع استاكر ها را مناسب براي استفاده در طيف گسترده اي از كارها، مانند استفاده در مغازه ها و دفاتر كرده است .

استاكر بدون سكو (مخصوص شرايط كاري سنگين)

اين سري از استاكر هاي برقي با طراحي ايمن، با دوام و جمع و جور براي كارهاي انبارداري سبك و سنگين طراحي شده است كه باعث افزايش راندمان و عملكرد در حين حمل و نقل افقي، قرار دادن بار در داخل قفسه هاي انبار و يا پايين گذاشتن بار از قفسه ها در ارتفاع بالاتري مي شوند. اين سري از استاكر ها همچنين در سطوح ناهموار نيز مي توانند عملكرد مناسبي داشته باشند .

استاكر سكودار

اين نوع بالابرها مجهز به پلت فرم يا سكوي مخصوص ايستادن اپراتور به همراه گارد محافظ بوده كه مخصوص عمليات تخليه و بارگيري سنگين تا دو تن و با حداكثر سرعت در انبارهاي متوسط و بزرگ ميباشد و در صورت كسب مهارت توسط اپراتور ،سرعت عمل استاكر ها از ليفتراك بيشتر بوده و در مكانهايي كه ليفتراك معمولي به لحاظ ابعاد و اندازه قابليت مانور ندارد به راحتي حركت كرده و زمان جابجاي و چيدمان كالا در انبار را به شدت كاهش مي دهد.

ريچ استاكر سكودار

اين نوع استاكر ها ميتوانند علاوه بر بالا و پايين بردن شاخكها ، ميتواند به اندازه 50 سانتي متر بسمت جلو حركت نمايد و اين موضوع سهولت بسيار زيادي در جهت بارگيري و تخليه ايجاد نمايد و با بكارگيري از اين مزيت اين سري از استاكرها مي توانند فضاي ذخيره سازي و بهره وري را افزايش دهند.

اين دستگاهها بطور معمول داراي موتوري از نوع AC با ضريب ايمني بالا مي باشند كه موتور اين تجهيزات از طريق يك باتري اسيدي– سربي با ولتاژ و آمپراژ مناسب براي تامين انرژي خود بهره مي برد .

شركت آذران پيشرو صنعت با دارا بودن پرسنل فني مجرب و با توجه به اهميت صنعت جابه جايي مواد در اجرا و پيشبرد اهداف والاي پروژه هاي ملي و صنعتي كشور با هدف ايجاد يك مجموعه متخصص در زمينه ليفتراك اقدام به فروش انواع ليفتراك (ديزلي، برقي، دوگانه سوز) در تناژهاي مختلف و همچنينتجهيزات انبارداري (پالت تراك ، استاكر ، ريچ تراك، جك پالت) ، از برندهاي معتبر جهاني نموده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۶:۳۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

ليفتراك ديزل

ليفتراك ديزلي در زمره محبوب ترين نوع ليفتراك است كه در بازار وجود دارد. در اين نوع از ليفتراك  ها، به دليل ساختار و نوع احتراق موتورهاي ديزل نسبت به نوع ليفتراك  بنزيني، قدرت بيشتري دارند و مي توانند بارهاي سنگين تري را بلند كرده و تا ارتفاعات بيشتري بلند كنند. ليفتراك  هاي ديزلي براي استفاده در مناطق باز طراحي شده اند اما مي توانند در انبارهاي بزرگ با تهويه مناسب نيز استفاده شوند و بيشتر در مراكز صنعتي و در شركت هاي خدمات بندري و انبار ها و …. استفاده مي شوند.

به اين دليل كه ليفتراك  ديزلي سرعت بالايي دارد اين نوع ليفتراك  در فعاليت هايي كه زمان و سرعت اهميت دارد، كاربرد فراواني دارد.  ليفتراك  ديزل در فضاهاي باز به كررات مورد استفاده قرار مي گيرد. انواع مختلفي از اين نوع ليفتراك  در وزن هاي 1.5، 2، 2.5، 3، 3.5، 5 و 7 تن وجود دارد. فضاي داخلي اين ماشين به شكلي طراحي شده كه كاربري بالايي دارد. در ليفتراك  ديزل، اتاقك كاربر بزرگ است و كارايي دستگاه بالا است. سهولت كاركرد مزيت ديگر اين نوع از ليفتراك  مي باشد. ليفتراك  هاي ديزلي براي حمل بار تا اوزان بسيار بالا مناسب هستند و قابليت استفاده در انواع شرايط محيطي را داشته و مقاومت بالايي دارند.

در صورتي كه ليفتراك  ديزل نياز به تعمير ليفتراك  ديزل داشته باشد ، تمام اتصالات ليفتراك  ديزل ساده هستند و كار با آن ها راحت است بنابراين سرويس دهي اين نوع دستگاه به سهولت انجام مي شود. موتور اين ليفتراك  ها طوري طراحي شده كه علاوه بر افزايش راندمان كار، در دور موتور پايين، گشتاوري بالا دارند. اين ليفتراك  ها براي كاربردهاي گسترده در شرايط آب و هوايي مختلف، گزينه بسيار مناسبي هستند. قطعات جانبي اين ليفتراك  ها به راحتي در بازار، در دسترس است.

كاربردهاي ليفتراك  ديزل

لجستيك و توزيع كالا
حمل و نقل كالا در انبارهاي وسيع
كاربرد در صنايع ساخت و ساز
حمل ظروف حاوي مواد شيميايي صنعتي
مزاياي ليفتراك  ديزل

سهولت رانندگي و كنترل دستگاه
كاهش هزينه ها
امنيت بالا
افزايش راندمان كار
كاهش مصرف سوخت (مصرف بهينه انرژي)
سيستم پايدار حمل بار
مجهز به سيستم خنك كننده موتور (از گرم شدن بيش از حد موتورجلوگيري مي كند)
نياز به تعميرات و نگهداري به صورت دوره اي
سيستم ترمز پيشرفته مجهز به روغن ( موجب افزايش دوام و طول عمر لاستيك ها مي شود)
نكات مهم در مورد نگهداري ليفتراك  هاي ديزل

 


در فصل زمستان و هواي سرد، ليفتراك  را حتماً در جا گرم نگهداشته و از آب رادياتور مخلوط با ضد يخ استفاده نمائيد.
بهتر است در پايان هر روز كاري، مخزن گازوئيل مجدداٌ از سوخت، پر شود.
حتماً براي ريختن گازوئيل از صافي ظريف استفاده شود و گازوئيل عاري از هرگونه مواد اضافي و يا آب باشد.
هر روز صبح پس از روشن كردن، ليفتراك  بايد به مدت 10 دقيقه در جا كار كند سپس حركت داده شود.
هر 6 ماه يكبار فيلتر روغن ليفتراك  تعويض گردد.
قبل از روشن كردن ليفتراك ، نشانگر روغن هاي آن را كنترل كنيد و در صورت نياز آن را تنظيم نماييد.
در صورت روشن نشدن ليفتراك  از استارت زدن مجدد قبل از بررسي ايراد و رفع آن خودداري كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۹:۴۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

ليفتراك تويوتا

شركت تويوتا در سال 1926، توسط فردي ژاپني به نام ساكيشي تويودا راه اندازي شد. شركت تويوتا ، توليد كننده انواع خودرو و ماشين هاي صنعتي، نساجي، تجاري، تجهيزات حمل و نقل و همچنين ارائه دهنده خدمات بازرگاني مي باشد. در سال 1935، اولين كارخانه خودروسازي تويوتا آغاز به كار كرد. در سال 1937، شركت تويوتا موتور به طور رسمي افتتاح شد. اولين محصول تجاري شركت تويوتا ، كاميون 1/5 تني بود. شركت تويوتا در حال حاضر به عنوان يكي از بزرگترين سازندگان ليفتراك در جهان شناخته شده است.

ليفتراك ، عموماً يك ماشين مخصوص حمل و نقل و جابه جايي بار است و متناسب با نوع كار و محيط، از سوخت هاي فسيلي، گاز و يا برق استفاده مي كند. شركت تويوتا، انواع ليفتراك ديزلي، ليفتراك برقي، ليفتراك دوگانه سوز و تجهيزات انبارداري ( انواع جك پالت، استاكر برقي و دستي، پالت تراك و ريچتراك) را توليد و به بازار عرضه مي نمايد.

در حال حاضر شركت تويوتا ، يك شركت خودروسازي ژاپني و چندمليتي است، كه دفتر مركزي آن، در شهر تويوتا ، آيچي قرار دارد. شمار كاركنان شركت تويوتا در سال ۲۰۱۳ بيش از ۳۳۳۳ هزار نفر اعلام شد و به عنوان بزرگترين خودرو ساز جهان شناخته مي شود. راجب كيفيت محصولات توليدي اين شركت همين كافيست كه از ميان برندهاي ليفتراك، طبق آخرين ليست رده بندي ليفتراك هاي دنيا ، براي دوازدهمين سال متوالي شركت تويوتا ژاپن (.Toyota Industries Corp) موفق به كسب مقام نخست گرديده است.

ليفتراك، يكي از ماشين هاي ضروري در صنعت حمل و نقل و جابه جايي بار است. ليفتراك ها در انواع مختلف ليفتراك تويوتا ديزلي، ليفتراك تويوتا برقي، ليفتراك تويوتا دوگانه سوز و... در بازار موجود هستند. كيفيت، كارآيي، ايمني و همچنين خدمات پس از فروش ليفتراك از عواملي هستند كه در موقع خريد يك ليفتراك، بايستي به آن توجه كرد.

ليفتراك تويوتا داراي ظاهري با ظرافت، همراه با قدرت بالا و كيفيتي پايدار است. قدرت و آلايندگي بسيار پايين ليفتراك رضايت مشتري را در هر شرايط محيطي هميشه مي تواند جلب كند.انجام پروژه با ليفتراك تويوتا در هر زمان و مكان هميشه خوشايند است.

شركت تويوتا ، انواع ليفتراك تويوتا ديزلي، ليفتراك تويوتا برقي، ليفتراك تويوتا دوگانه سوز را توليد و به بازار عرضه مي نمايد.

با بكارگيري محصولات ليفتراك تويوتا به سادگي ميتوانيد كالاهايي با وزن 1 تن تا بيشتر از 20 تن را جا بجا نمايد. ليفتراكهاي سبكتر غالباً همان ليفتراكهاي برقي تويوتا هستند كه براي مكانهاي خاصي طراحي شدهاند. ليفتراكهاي سنگينتر ، ليفتراك ديزلي تويوتا هستند كه بمنظور حمل كالا در تناژ بسيار بالا مناسب بوده و غالباً جهت كار در معدن يا بنادر و اسكلهها مورد استفاده قرار ميگيرند. در حقيقت ليفتراكهاي تويوتا با وزن متوسط ليفتراكهاي دوگانه سوزند كه بيشتر از ديگر محصولات ، موردتوجه صنايع واقع شده اند.

ليفتراك هاي برقي تويوتا با استفاده از بهترين و مدرن ترين فناوري هاي روز دنيا طراحي و توليد شده اند. اين مدل ليفتراك، سازگار با محيط زيست بوده و داراي راندمان بارگيري بسيار خوبي مي باشد.اين ليفتراك از باتري به عنوان منبع تغذيه استفاده مي كند و مجهز به سيستم بهينه سازي انرژي است. پس از اتمام شارژ باتري ها، به راحتي مي توانيد آن ها را شارژ مجدد كنيد و يا با انواع جديد باتري جايگزين نمائيد.

اتاقك راننده ليفتراك تويوتا برقي به گونه اي طراحي شده است تا حداكثر ميدان ديد را براي راننده فرآهم كند و صندلي راننده ليفتراك مطابق با اصول ارگونومي طراحي شده است.ليفتراك برقي تويوتا ، در مدت زمان بيشتر با مصرف حداقل انرژي مي تواند كار كند. در صورت استفاده صحيح از باطري و شارژ به موقع آن، تا مدت هاي طولاني تري مي توان از اين نوع ليفتراك ها استفاده نمود. اين ليفتراك برقي مجهز به موتور AC است؛ اين نوع موتور مي تواند راندمان ليفتراك را افزايش دهد و موجب كاهش هزينه هاي تعميرات و نگهداري شود.يكي ديگر از امكانات ليفتراك برقي تويوتا ، سيستم هشدار شارژ باطري است. هنگامي كه سطح شارژ باتري ليفتراك تويوتا كم شود، هشدار شارژ روشن مي شود و راننده ليفتراك را مطلع مي كند. اگر ليفتراك در حالتي كه شارژ باتري آن كم است به كار خود ادامه دهد، اين سيستم به طور مداوم هشدار مي دهد؛ چرا كه، بارگيري در اين حالت ممكن است بر روي عملكرد ليفتراك اثر منفي بگذارد.فرمان ليفتراك برقي تويوتا ، مجهز به سيستم هيدروليك است. شعاع چرخش فرمان، كوچك است؛ اين ويژگي موجب سهولت بارگيري و جابه جايي ليفتراك مي شود. ليفتراك برقي تويوتا ، داراي يك صفحه نمايشگر LED است كه كنترل ليفتراك را براي راننده آسان مي كند.

سري FD ليفتراك هاي تويوتا از سوخت ديزل براي منبع انرژي خود استفاده مي كند. اين مدل ليفتراك قابليت حمل بار تا 16 تن را دارد. صندلي راننده ليفتراك ديزلي تويوتا ، مطابق با اصول ارگونوميك و استاندارد طراحي شده است. اين صندلي مجهز به كمربند ايمني و سنسور حضور راننده در كابين است. اگر به هر دليلي راننده صندلي خود را ترك كند، سنسور حضور اپراتور دستگاه فعال مي شود و ليفتراك متوقف مي گردد. كابين ليفتراك ديزلي تويوتا ، حداكثر ميدان ديد را براي راننده فرآهم مي كند. سيستم چرخ هاي ليفتراك تويوتا ، نرم و راحت حركت مي كند و امكان چرخش به جهات هاي مختلف براي چرخ هاي اين مدل ليفتراك فرآهم شده است. اهرم ها و فرمان ليفتراك تويوتا مجهز به سيستم قدرتمند هيدروليك است كه وجود اين قابليت در ليفتراك، كنترل آن را آسان كرده و موجب مي شود تعادل دستگاه در حين حمل بار به هم نخورده و واژگون نگردد.

نيروي محركه اين ليفتراك ها توسط موتور ديزلي آنها تامين مي شود موتور اين سري از ليفتراك هاي تويوتا ، مطابق با استاندارد جهاني محيط زيست (EPA) طراحي شده است و از قابليت آن مي توان به گشتاور بالا اين نوع ليفتراك اشاره كرد. مصرف كم در كنار سرويس بسيار آسان اين گونه ليفتراك ها يكي ديگر از ويژگي هاي منحصر به فرد اين ليفتراك هاي مي باشد.

ليفتراك هاي دوگانه سوز تويوتا ، نوع خاصي از ليفتراك هستند كه از دو سوخت گاز و بنزين، به عنوان منبع انرژي استفاده مي كنند. ليفتراك هايي كه موتور دوگانه سوز دارند براي مكان هاي باز طراحي شده اند ولي مي توان از آن ها در مكان هاي سربسته بزرگ با تهويه مناسب استفاده كرد. در اين نوع ليفتراك ها با توجه به نوع سوختشان از موتورهاي پايه گازسوز ( بنزيني – گازي ) استفاده مي شود و سوخت گاز قابل استفاده در اين نوع ليفتراك ها LPG مي باشد.

ليفتراك هاي دوگانه سوز تويوتا، به گونه اي طراحي شده اند كه راننده ميدان ديد عالي نسبت به فضاي بيرون خود دارد و حمل بار توسط اين ليفتراك مطابق اصول ايمني انجام مي شود. اين ليفتراك ها داراي يك مخزن ذخيره سوخت گازمايع است. علاوه بر گاز، اين ليفتراك، با سوخت بنزين نيز كار مي كند. مخزن ذخيره گاز، مجهز به سيستم ايمني جلوگيري از خطر انفجار و يخ زدگي است.

مزاياي ليفتراك دوگانه سوز تويوتا:

مصرف كمتر سوخت تا حدود 50 درصد
خطر آلايندگي كمتر براي محيط زيست
پيمودن مسافت بيشتر در طي عمليات حمل بار


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۱:۲۷ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

لاستيك ليبفتراك

لاستيك ليفتراك

لاستيك ليفتراك

هميشه اين سوال براي مصرف كننده مطرح است كه از لاستيك مناسب براي ليفتراك خود استفاده مي كند يا نه؟ و يا چه زماني بايد لاستيك ليفتراك با يك لاستيك جديد جايگزين شود؟

لاستيك توپر ليفتراك & لاستيك بادي ليفتراك

به عنوان يك قاعده كلي: لاستيك هاي توپر ليفتراك براي استفاده در محيط هاي داخلي و لاستيك هاي پنوماتيك (بادي) ليفتراك در فضاي باز استفاده مي شوند. لاستيك هاي توپر براي سطوح صاف داخل انبار و يا فضاي باز (فقط آسفالت) ساخته شده است.

در كل لاستيك ليفتراك را مي توان به سه دسته كلي تقسيم بندي نمود :

لاستيك پنوماتيك (بادي)

لاستيك هاي ليفتراك بادي (pneumatic) بسيار شبيه به تايرهاي سنگين موجود در كاميونهاي بزرگراه هستند. اين نوع لاستيك ها با هوا پرشده اند. داراي عمق آج زياد هستند و اغلب از لاستيك با دوامي ساخته مي شوند. در اين نوع لاستيك ليفتراك در بعضي از برنامه هاي كاربردي سنگين، به جاي هوا با مايع پلي يورتان پر مي شود. ليفتراك لاستيك پنوماتيك به دليل انعطافي كه اين نوع لاستيك ها دارند در سطوح ناصاف داراي عملكرد بهتري هستندبنابراين راننده ليفتراك مي تواند مدت زمان بيشتري بدون آنكه صدمه اي به دستگاه وارد شود در سطوح خشن حركت كند و در عين حال كاربرد تايرهاي بادي باعث افزايش عمر مفيد ليفتراك مي شود.

لاستيك توپر ليفتراك

لاستيك توپر بسيار شبيه به لاستيك بادي هستند، با اين تفاوت كه محفظه هوا را ندارند، بنابراين هيچ وقت پنچر نمي شوند. در اين لاستيك به طور معمول لايه لاستيكي بر روي يك حلقه فلزي قرار مي گيرد (لاستيك حلقه اي). عمر لاستيك توپر بسيار زياد است ولي مثل لاستيك بادي باعث افزايش عمر مفيد ليفتراك نمي شود. لاستيك توپر در دو مدل حلقه اي (press on) و استاندارد توليد مي شوند. اين لاستيك براي كارهاي سنگين طولاني مدت خارج از فضاي كارگاه مناسب نمي باشند، شعاع گردش بيشتري نسبت به لاستيك  بادي دارند و در مقايسه با لاستيك بادي نياز به نگهداري بيشتري دارند.

لاستيك ليفتراك پلي اورتان

اين نوع لاستيك بسيار سبك، داراي چسبندگي فوق العاده و مقاومت غلتشي بسيار كمي هستند. اين تايرها بيشتر براي ليفتراك هاي الكتريكي و آن هم براي فضاي كارگاهي كاربرد دارند. لاستيك پلي اورتان شبيه به تاير هاي حلقه اي هستند. اين لاستيك بر روي ريچتراك ها و استاكرها ، پالت تراك ها و جك پالت ها نيز نصب مي شوند. اين لاستيك داراي شعاع گردش عالي هستند. از اين لاستيك نمي توان براي محيط خارج از كارگاه و حتي براي كارهاي سبك استفاده كرد.

نوع كاربري و محل كار تعيين مي كند كه چه لاستيك مناسب ليفتراك مي باشد. به هر حال خيلي از ليفتراك ها براي نوع خاصي از تاير طراحي شده اند كه تاير آن ها را نمي توان با مدل ديگري تغيير داد. ليفتراك هايي كه در فضاي باز و كارهاي سنگين استفاده مي شوند نيازمند لاستيك بادي با چسبندگي زياد هستند در ليفتراك هاي الكتريكي با كاربري محدود از لاستيك پلي اورتان استفاده مي شود.جدول زير برخي از تفاوت هاي اين سه گروه از لاستيك را نشان مي دهد.

لاستيك توپر

لاستيك بادي

لاستيك پلي اورتان

در سالهاي اخير با توجه به ورود لاستيك هايي داراي عدم مرغوبيت كافي در بازار ماشين آلات، داشتن منبع مطمئن جهت تهيه لاستيك بروز و با كيفيت مناسب در جلوگيري از توقف هاي دستگاه، ضروري بنظر مي رسد .

شركت آذران پيشرو صنعت نظر به اهميت صنعت جابه جايي مواد در اجرا و پيشبرد اهداف والاي پروژه هاي ملي و صنعتي كشور با هدف ايجاد يك مجموعه متخصص در زمينه فروش انواع لاستيك ليفتراك با انواع برند ايراني و خارجي اقدام به فروش و ارسال اين نوع لاستيك ها به تمام نقاط كشور نموده است.

با توجه به اينكه كيفيت برتر باعث افزايش بهره وري و سهم فروش در بازار به صورت دراز مدت و پايدار و هم چنين بقاء و موفقيت يك فروشگاه مي شود لذا لاستيك ارائه شده داراي بهترين كيفيت قيمتي رقابتي مي باشند و اين شركت توانسته است نظر مشتريان خود را جلب نمايد.
در اين شركت لاستيك ليفتراك در سايزهاي زير ارائه مي گردد:
لاستيك ليفتراك 9*6.00
لاستيك ليفتراك 10*6.50
لاستيك ليفتراك 12*7.00
لاستيك ليفتراك 15*8.15 (15*9*28)
لاستيك ليفتراك 15*8.25

تمامي محصولات ارائه شده داراي گارانتي و خدمات پس از فروش مي باشد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۲:۱۲ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

استاكر دستي

ليفتراك دستي يا استاكر دستي نوعي از تجهيزات انبارداري مي باشد كه قابليت حمل بار و پالت در ارتفاع را داراست. جك هيدروليك اين دستگاه كه توسط نيروي انساني كار مي كند ميتواند بار را در ارتفاع هاي مختلف تخليه يا بارگيري نمايد. اين دستگاه با قيمت مناسب خود كارآمدي بسياري در انبار هاي كوچك، محيط هاي صنعتي و كارگاهي كه نيازمند جابجايي بار در ارتفاع هستند، را دارد.

استاكر دستي براي بالا و پايين بردن بار همچنين جابه جايي پالت درارتفاع استفاده مي شود .

هدف اصلي استاكر براي بارگيري بار داخل ماشين هاي باربري همچنين تخليه بار از اين گونه وسايل نقليه است. همچنين عمده كاربر استاكر در فروشگاه ها با فضاي كافي، كارگاه ها و كارخانه ها براي قرار دادن بار در داخل قفسه هاي انبار و يا پايين گذاشتن بار از قفسه ها مي باشد .

سيستم عملكردي اين دستگاه ها بر اساس سيستم پمپ هيدروليك مي باشد .
استاكر ها را را با عناويني ديگر نيز مي شناسند. مانند: جك بالابر، ليفتراك دستي، بالابر صنعتي و...

 
استاكر ها را معمولاً در انواع تمام دستي، نيمه اتوماتيك و تمام اتوماتيك طراحي و توليد مي كنند .

در استاكر هاي دستي بالا و پايين رفتن شاخك ها با استفاده از جك دستي هيدروليك و جلو و عقب رفتن دستگاه با نيروي دست انجام مي شود .

در حالي كه در استاكر نيمه اتوماتيك بالا و پايين رفتن شاخك ها با نيروي برق و تنها جلو و عقب رفتن دستگاه به صورت دستي انجام مي شود .

در استاكر هاي تمام اتوماتيك هم بالا و پايين رفتن شاخك ها، هم جلو و عقب رفتن دستگاه به صورت تماماً برقي انجام مي شود . 
به طور معمول ليفتراك هاي دستي نيمه برقي به خاطر قيمت مناسب و سرعت كاري مطلوب پرمصرف ترين نوع از اين دستگاه هاست، استاكر هاي دستي را نيز معمولاً كساني كه حجم كاري آن ها كم و مداوم نيست، استفاده مي كنند.

ويژگي هاي استاكر دستي

ظرفيت جابجايي 1و 2 تن واقعي
چرخ هاي خاص دوبل پلي يورتان
قطر چرخ شاخك 80 ميليمتر  و چرخ فرمان 200 ميليمتر
عرض دستگاه 160 سانتي فاصله بين دو شاخك 220 ميليمتر
– جهت اخذ قيمت انواع استاكر دستي و دريافت ليست قيمت استاكر دستي در برندها و تناژهاي مختلف لطفا با كارشناسان فروش تماس حاصل فرمائيد.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۰:۲۸ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

جك پالت

جك پالت

جك پالت  يا همان ليفتراك دستي وسيله اي كاربردي براي حمل و جابه جايي انواع بار در محيط هايي كوچك مانند فروشگاه ها، انبارها، داروخانه ها و محيط هايي بزرگ مانند كارخانه ها و كارگاه ها در حالت هاي مختلف و متناسب با نوع كاربري خاص آن ها طراحي و توليد مي شوند.

جك پالت  يا پالت بر به عنوان ابزاري ايده آل به عنوان “كمك رسان درانبارداري و ذخيره كالا” براي كليه امورحمل ونقل دستي كالا در مسيرهاي كوتاه شناخته ميشود.

ابزاري بسيار مناسب براي استفاده در انبارهاي كوچك و متوسط ، فروشگاهها و… مي باشد.

پالت در اين ابزارنقش كليدي را ايفا ميكند، كه انتخاب دستگاه با اندازه پالت رابطه ايي مستقيم دارد.

 

نحوه كار

جك پالت معمولا از يك سيستم جك روغني ( پيستوني ) براي بالا بردن و پايين آوردن اجسام استفاده مي كند. سيستم پيستوني بوسيله آزاد كردن دسته ي ترمز بر روي نوار دسته كنترل مي شود. اين وسيله پيستون ها را با پر كردن از هوا درگير مي كند.

انواع جك پالت

اين دستگاه بر اساس اندازه و تناژ و نوع بار به مدلهاي مختلفي تقسيم بندي مي شود:

جك پالت  استاندارد ، پهن ، باريك ، قيچي ، ترازودار ، رول بر ، با شاخك بلند ، كم ارتفاع ، گالوانيزه ، استيل ، با حفاظ ، پالت بر سنگين ، با چرخ لاستيكي ، كوتاه ، سنگين ، برقي و … .

همچنين بر اساس ظرفيت حمل به انواع جك پالت  1.5 تن ، 2 تن ، 2.5 تن ، 3 تن ، 3.5 تن و 5 تن تقسيم مي شوند.

در زير به معرفي چند نمونه از ليفتراك هاي دستي ميپردازيم:

 

نام      توضيحات         تصوير

جك پالت  رول بر

از اين دستگاه جهت حمل رولهاي كاغذ ، سلفون و الياف تيشو در محيطهاي محدود توسط استفاده ميشود. رولهاي تا قطر 1800 ميليمتر به وزن 1500 كيلوگرم توسط اين دستگاه قابل حمل مي باشد. استفاده از چرخهاي نوع پلي يورتان ضد سايش كاربري در محيط مختلف را براي اپراتورها آسان نموده است.    

جك پالت گالوانيزه

همانطور كه از نام اين نوع جك پالت  دستي پيداست ، استفاده از فلز گالوانيزه در شاسي و پمپ دستگاه مشكل زنگ زدن آن را حل كرده است ، از ديگر مزاياي گالوانيزه بودن پمپ ، طولاني كردن زمان يخ زدن روغن هيدروليك آن ميباشد .

كارخانه جات با برودت و رطوبت بالا اعم از كشتارگاهها ، سردخانه ها و توليد كنندهاي فراوردهاي دريايي از مهمترين مصرف كنندگان اين دستگاه ميباشند .

جك پالت  استاندارد

اين نوع جك پالت  براي استفاده در مكان هايي با فضاي كم و باريك به عنوان مثال استفاده در يك كانتينر براي كشيدن پالت هاي انتهايي به ابتداي كانتينر و يا انبارهاي كوچك مورد استفاده قرار ميگيرد.      

جك پالت  شاخ بلند

اين نوع جك پالت  به منظور حمل و نقل بارهايي با طولي بيشتر از حد استاندارد يعني بار هاي كه طول آنها از 120 سانتيمتر بيشتر است يا براي بلند كردن دو پالت كنار هم و بصورت همزمان استفاده ميگردد.    

جك پالت عريض

براي جابه جايي بارهايي داراي عرضي بيش از حد استاندارد يعني بار هايي كه عرض آن از 53 بيشتر است مانند يخچال و سردخانه هاي صنعتي مورد استفاده قرار ميگيرند.      

جك پالت  باسكول دار – ترازو دار – توزين دار    اين نوع از جك پالت  ها يك ترازو بر روي خود دارند كه ترازو ميتواند ديجيتال يا آنالوگ باشد. از اين ترازو براي وزن كشي سريع تر بار در انبارها مخصوصا در انبارهاي مواد غذايي استفاده مي شود.

جك پالت  قيچي

جك پالت  قيچي بيشتر براي حمل بار و هم انتقال آن به داخل خودرو حامل بار (وانت، خاور و …) مورد استفاده هستند.         

جك پالت دستي

ساده ترين نوع جك پالت  همين نوع مي باشد، كه از آن براي جابه جايي بار با استفاده از نيروي دست استفاده مي شود.         

جك پالت  برقي – پالت تراك    همانطور كه از اسم اين نوع جك پالت  پيداست عمل جابه جايي بار به وسيله نيروي برق انجام مي شود و كاربر تنها كافي است پشت فرمان بايستد و عمل حمل و يا جابه جايي را توسط آن انجام دهد.       

 

انواع جك پالت  بر حسب تناژ

جك پالت 2 تن

پالت بر ايده آل ترين وسيله براي حمل و نقل، تخليه وبارگيري كالا به صورت دستي در بسياري از مكانها از قبيل انبارها و فروشگاه ها و… مي باشد.

•        جك پالتي سبك با طراحي ساده، اقتصادي اما مورداطمينان

•        طول عمر طولاني با حداقل هزينه هاي سرويس و نگهداري

•        سوپاپ مخصوص محافظت درفشار بالا براي جلوگيري از اضافه بار و محافظت از پمپ

•        همه اتصالات براي جلوگيري از نشتي روغن به خوبي مهروموم و آب بندي شده اند

•        مانورحركتي بالا و كاربري آسان

•        شيرتخليه قابل تنظيم براي تنظيم دلخواه سرعت تخليه

•        پوشش نهايي پودراپوكسي براي حداكثر مقاومت در خوردگي و زنگ زدگي دستگاه

جك پالت 3 تن

اين دستگاه پر فروش ترين و به عبارتي پر استفاده ترين نوع از در انبارهاست. از برخي مشخصات اصلي اين دستگاه ميتوان به موارد زير اشاره كرد:

•        امور دستي جابجاي و بلند كردن پالت در انبارها، فروشگاهها و …

•        امور سنگين و نيمه سنگين در حمل و جابجايي كالا

•        پمپ با دستگاه هاي پرس و ريخته گري درجه يك

•        با آلياژ آبكاري شده كه افزايش باربري را بدون آسيب ديدگي موجب مي گردد.

•        سوپاپ اطمينان باعث مي شود، هنگام اضافه بار به دستگاه آسيب نبيند.

•        لاستيك از جنس مرغوب ( پلي ارتان) مداد پليمري مي باشد كه خاصيت نرمي و در عين حال ضد سايش را دارد.

جك پالت 3.5 تن

يكي ديگر از پر فروش ها تناژ 3.5 تن اين دستگاه است كه داراي مشخصات زير است:

•        پمپ هيدروليك يكپارچه براي جلوگيري از هر گونه نشتي روغن در طولاني مدت مجهز به سيستم محافظ بار بيش از ظرفيت

•        چرخش 210 درجه براي مانور آسان تر

•        ارتباط ميان ميل فرمان و پيستون پمپ از نوع فشنگي، سيستم آسان تعويض جرخ عقب

•        قابليت گريس خوري در تمام نقاط متحرك و اتصالات

•        چرخها از جنس پلي اورتن (PU) جهت دوام بيشتر در مقابل سايش

•        استفاده از ورق ضخيمتر نسبت به مدلهاي مشابه همراه با اسكلت داخلي در زير شاخك

•        قابليت تنظيم سرعت تخليه به دو صورت دستي و پايي

جك پالت 5 تن

5 تن يكي از اقتصادي ترين و ساده ترين راه حل هاي بارگيري و تخليه كالاهاي با وزن بسيار سنگين مي باشد، بدنه بسيار مقاوم فولادي و پمپ قدرتمند با پيستون بزرگ جهت كاربري طولاني و آسان از ويژگي هاي اصلي اين نوع دستگاه مي باشد.

•        پمپ هيدروليك قدرتمند مجهز به سوپاپ تخليه با قابليت تنظيم دقيق

•        ارتباط ميان دسته فرمان و پيستون پمپ از نوع فشنگي، سيستم آسان تعويض جرخ عقب

•        قابليت گريس خوري در تمام نقاط متحرك و اتصالات

•        استفاده از ورق شش ميليمتري فولادي در شاسي همراه با مقاوم سازي داخلي

•        محور هاي مخصوص زير شاخك ها از جنس فولاد سخت بوده و قابل تنظيم مي باشند

•        چرخهاي فرمان و جلو از دو جنس تفلون و فولادي قابل عرضه مي باشند

•        پمپ قدرتمند مخصوص بارهاي سنگين

نكات كليدي در خريد جك پالت

همان طور كه مي دانيد ليفتراك دستي از پركاربردترين تجهيزات انبارداري مي باشد كه با توجه به انواع مختلف آن مشتري گاها نمي داند كدام مورد با نياز آن سازگاري دارد.

قيمت جك پالت  چقدر است؟ ارزان قيمت بخرم يا گران قيمت ؟ جگ پالت مناسب من كدام است ؟

شاخك جك پالت

اول از همه توجه كنيد كه طول شاخك مورد انتخاب شما متناسب با طول پالت هايتان باشد.  جك پالت  ها به دو دسته شاخك كوتاه و شاخك بلند تقسيم مي شوند. از طرفي بايد اين نكته را بدانيد كه شاخك بلند براي دور زدن به فضاي بيشتري نياز دارد. بعضي از چنگال ها هم خيلي كوتاه هستند كه شايد مناسب كار شما نباشد.

ظرفيت حمل بار جك پالت

قبل از انتخاب حتما بايد بدانيد حدود وزن بار شما چقدر است و متناسب بار خود ليفتراك دستي خود را انتخاب نماييد.

توانايي بالابري جك پالت

اگر نياز داريد كه بار را تا ارتفاع خاصي بالا ببريد اطمينان حاصل كنيد كه جك پالت  اين ارتفاع را براي شما فراهم مي كند.

ظرفيت جك پالت  هم به اين ارتفاع هميشه وابسته است و حداقل ارتفاع آن را حتما چك كنيد تا دقيقا با نياز درخواستي شما يكي باشد.

وزن خود جك پالت

وزن دستگاهي كه ميخريد ميتواند يك عامل مهم در انتخاب آن باشد زيرا وزن ليفتراك دستي ميتواند در جابجايي آن موثر باشد.

چرخ جك پالت

براي عملكرد صحيح دستگاه انتخاب صحيح چرخ ، مساله خيلي مهمي است.

چرخ هاي با كيفيت هم چنين از كفپوش شما نيز محافظت مي كنند ، پس در انتخاب آن دقت كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۵:۰۱ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)