ليفتراك ليفتراك .

ليفتراك

سايد چنل بلوئر

سايد چنل بلوئر

پمپ سايد چنل بلوئر يك نوع پمپ بلوئر (Blower) است كه براي ايجاد هواي فشرده وارد يك سيستم يا دستگاه مي‌شود. اين نوع پمپ‌ها معمولاً براي مناطقي كه نياز به تهويه مطبوع دارند، استفاده مي‌شوند.

به عنوان مثال، آن‌ها مي‌توانند در سيستم‌هاي تهويه مطبوع ساختمان‌ها، دستگاه‌هاي خنك كننده و يا ساير نيازهاي صنعتي استفاده شوند.

مشخصات فني سايد چنل بلوئر

مشخصات فني سايد چنل بلوئر ممكن است بسته به توليد كننده و مدل مورد نظر متفاوت باشد.

اما برخي از مشخصات عمومي اين نوع پمپ‌ها عبارتند از:

ظرفيت هواي فشرده: اين مشخصه نشان دهنده حجم هوايي است كه پمپ مي‌تواند توليد كند. معمولاً به واحد هاي متر مكعب بر دقيقه (m³/min) يا پيكاپ (CFM) اندازه گيري مي‌شود.

فشار خروجي: اين مشخصه نشان دهنده فشاري است كه پمپ مي‌تواند به هوا اعمال كند. اين نيرو به واحد هاي بار يا پاسكال اندازه گيري مي‌شود.

توان مصرفي: اين مشخصه نشان دهنده توان مصرفي پمپ است كه به واحد هاي كيلووات (kW) يا اسب بخار (HP) اندازه گيري مي‌شود.

سرعت چرخش: اين مشخصه نشان دهنده سرعت چرخش موتور پمپ است و به واحد دور در دقيقه (RPM) اندازه گيري مي‌شود.

ابعاد و وزن: اين مشخصات نشان دهنده ابعاد فيزيكي پمپ و وزن آن است كه براي نصب و حمل آسان بودن مهم است.

منبع تغذيه: اين مشخصه نشان دهنده نوع برق مورد نياز براي اجراي پمپ است.

استانداردها و گواهي‌نامه‌ها: برخي از پمپ‌ها ممكن است استانداردهاي خاص صنعتي را داشته باشند و گواهينامه‌هاي ايمني و كيفيت را دريافت كرده باشند.

براي دسترسي به مشخصات دقيق سايد چنل بلوئر، بهتر است با توليد كننده يا فروشنده محصول تماس بگيريد يا به منابع تخصصي در اين زمينه مراجعه كنيد.

اجزا پمپ سايد چنل بلوئر

 

اجزاي سايد چنل بلوئر ممكن است بسته به مدل و توليد كننده متفاوت باشد، اما برخي از اجزا و قطعات عمومي اين نوع پمپ‌ها عبارتند از:

1. موتور: قسمتي از پمپ كه برق را به انرژي مكانيكي تبديل مي‌كند و براي چرخش پروانه‌ها و ايجاد جريان هوا استفاده مي‌شود.

2. پروانه: قطعه‌اي است كه به وسيله موتور چرخش مي‌كند و هوا را جذب يا دفع مي‌كند.

3. شاسي: بخشي از پمپ كه اجزاي ديگر را در خود جاي داده و پايه‌اي براي نصب پمپ است.

4. فيلتر هوا: قطعه‌اي كه براي تصفيه هوا قبل از ورود به پمپ استفاده مي‌شود.

5. محفظه: بخشي از پمپ كه در آن هوا فشرده شده و به سمت خروجي هدايت مي‌شود.

6. لوله‌ها و اتصالات: براي ورود و خروج هوا از پمپ به لوله‌ها و سيستم‌هاي ديگر استفاده مي‌شود.

7. كنترل‌گر: بعضي از پمپ‌ها داراي كنترل‌گر هستند كه براي تنظيم سرعت و فشار و همچنين نظارت بر عملكرد پمپ استفاده مي‌شود.

8. سيستم خنك كننده: در برخي از مدل‌ها، سيستم خنك كننده براي جلوگيري از گرم شدن بيش از حد پمپ استفاده مي‌شود.

9. قطعات الكترونيكي: در پمپ‌هاي پيشرفته، الكترونيك‌هاي مختلف براي كنترل و نظارت بر عملكرد استفاده مي‌شود.

لطفاً توجه داشته باشيد كه اين فقط چند نمونه از اجزا و قطعات ممكن است، واقعيت آن است كه هر مدل پمپ سايد چنل بلوئر ممكن است داراي اجزا و قطعات متفاوت باشد.

مزايا پمپ سايد چنل بلوئر

پمپ‌هاي سايد چنل بلوئر يك سري مزايا و ويژگي‌هاي منحصر به فرد دارند كه آن‌ها را از ساير انواع پمپ‌ها متمايز مي‌كند. برخي از مزايا و ويژگي‌هاي اين نوع پمپ‌ها عبارتند از:

كارايي بالا: پمپ‌هاي سايد چنل بلوئر به دليل طراحي منحصر به فرد و استفاده از تكنولوژي‌هاي پيشرفته، كارايي بالايي دارند و مي‌توانند هوا را با فشار بالا و با سرعت بالا جابجا كنند.

صدا كم: اين نوع پمپ‌ها معمولاً با استفاده از تكنولوژي‌هاي صوتي و ارتعاشات كمتر، صداي كمتري توليد مي‌كنند كه منجر به كاركرد آرام و بي‌صدا مي‌شود.

اندازه كوچك: پمپ‌هاي سايد چنل بلوئر به دليل طراحي جمع و جور، اندازه كوچكي دارند كه آن‌ها را مناسب براي نصب در فضاهاي محدود و سيستم‌هاي كوچك مي‌كند.

مصرف انرژي كم: به دليل بهينه‌سازي فشار و سرعت هوا، پمپ‌هاي سايد چنل بلوئر معمولاً از مصرف انرژي كمتري نسبت به پمپ‌هاي معمولي برخوردار هستند.

عمر طولاني: با استفاده از قطعات با كيفيت و تكنولوژي پيشرفته، پمپ‌هاي سايد چنل بلوئر عمر طولاني‌تري دارند و نياز به تعميرات و نگهداري كمتري دارند.

قابليت كنترل: بسياري از پمپ‌هاي سايد چنل بلوئر داراي قابليت كنترل سرعت و فشار هستند كه اين امكان را براي تنظيم بهينه عملكرد و استفاده از انواع مختلف برق فشار فشار هوا فراهم مي‌كند.

استفاده گسترده: اين نوع پمپ‌ها به دليل ويژگي‌هاي فوق العاده خود، در صنايع مختلف از جمله خودروسازي، الكترونيك، پزشكي، صنايع خوراك و … استفاده مي‌شوند.

با توجه به مزايا و ويژگي‌هاي منحصر به فرد، پمپ‌هاي سايد چنل بلوئر به عنوان گزينه‌اي عالي براي انتقال هوا در بسياري از صنايع شناخته شده‌اند.

كاربرد پمپ سايد چنل

پمپ‌هاي سايد چنل بلوئر به عنوان يكي از پمپ‌هاي محبوب براي انتقال هوا و گازها در صنايع مختلف استفاده مي‌شوند. اين نوع پمپ‌ها به دليل ويژگي‌ها و مزايايي كه قبلاً بررسي كرديم، در زمينه‌هاي مختلفي از جمله صنايع خودروسازي، الكترونيك، صنايع خوراك، صنايع داروسازي، صنايع پزشكي، ساخت و ساز و … استفاده مي‌شوند.

برخي از كاربردهاي اصلي پمپ‌هاي سايد چنل بلوئر عبارتند از:

خودروسازي: در صنعت خودروسازي، اين پمپ‌ها براي انتقال هوا به سيستم‌هاي تهويه، سيستم‌هاي تبريد و ساير سيستم‌هاي هوايي در خودروها استفاده مي‌شوند.

الكترونيك: در صنعت الكترونيك، پمپ‌هاي سايد چنل بلوئر براي خنك كردن قطعات الكترونيكي و جلوگيري از افزايش دما در تجهيزات الكترونيكي استفاده مي‌شوند.

صنايع خوراك و داروسازي: در اين صنايع، پمپ‌هاي سايد چنل بلوئر براي انتقال هوا، گاز و مواد خوراكي يا دارويي به صورت بهداشتي و با كارايي بالا استفاده مي‌شوند.

صنايع پزشكي: در زمينه‌هاي مختلف صنايع پزشكي مانند دستگاه‌هاي تنفس مصنوعي، تجهيزات پزشكي و … اين نوع پمپ‌ها استفاده مي‌شوند.

ساخت و ساز: در صنعت ساخت و ساز، پمپ‌هاي سايد چنل بلوئر براي تهويه مكان‌هاي بزرگ، انتقال هوا و گاز در ساختمان‌ها و … استفاده مي‌شوند.

با توجه به كاربردهاي گسترده و متنوع، پمپ‌هاي سايد چنل بلوئر به عنوان يك گزينه مناسب براي انتقال هوا و گاز در صنايع مختلف شناخته شده‌اند.

نكات ايمني حين كار با پمپ بلوئر سايد چنل

هنگام كار با پمپ بلوئر سايد چنل، بايد نكات ايمني زير را رعايت كرد:

محيط كار: اطمينان حاصل كنيد كه محيط كار شما مناسب و ايمن است. اين شامل تهويه مناسب، حفاظت در برابر احتمال وقوع انفجار، و اطمينان از عدم وجود مواد خطرناك در محيط است.

آموزش: كارگران بايد آموزش‌هاي لازم را در خصوص استفاده از پمپ بلوئر سايد چنل و اقدامات ايمني دريافت كنند.

تجهيزات حفاظتي: استفاده از تجهيزات حفاظتي مانند عينك‌هاي ايمني، دستكش‌ها، لباس‌هاي مناسب و ماسك‌هاي تنفسي ضروري است.

تعمير و نگهداري: پمپ بلوئر سايد چنل بايد به طور دوره‌اي تعمير و نگهداري شود. همچنين بايد از قطعات يدكي اصلي و معتبر استفاده شود.

قطع برق: قبل از هر گونه تعمير يا نگهداري، اطمينان حاصل كنيد كه پمپ از برق جدا شده است و هيچ گونه خطر الكتريكي وجود ندارد.

محافظت در برابر انفجار: در صورت نياز، از پمپ‌هاي محافظت در برابر انفجار استفاده كنيد و توجه داشته باشيد كه هر گونه منبع آتش با پمپ بلوئر سايد چنل در فاصله مشخص نباشد.

دستورالعمل‌ها: همواره دستورالعمل‌هاي سازنده پمپ را رعايت كنيد و هر گونه عملكرد غيرعادي را به سرپرست گزارش دهيد.

اطلاعات فني: با داشتن دانش لازم در زمينه عملكرد و نگهداري پمپ بلوئر سايد چنل، مي‌توانيد خطرات را كاهش داده و بهبود ايمني كار را فراهم آوريد.

با رعايت اين نكات، مي‌توانيد از پمپ بلوئر سايد چنل به صورت ايمن استفاده كرده و خطرات مربوط به كار با آن را كاهش دهيد.

شركت آذران پيشرو صنعت با در اختيار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمينه خدمات مهندسي و تامين كالاي مورد نياز صنايع نفت، گاز و پتروشيمي و كاخانجات توليدي در راستاي قطعات و تجهيزات مربوط به تجهيزات صنعتي و اتوماسيون صنعتي فعاليت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در ليست تامين كنندگان واحدهاي صنعتي به صورت رسمي آغاز نموده است. اين مجموعه مفتخر است كه توانسته با همكاري مستقيم شركتهاي توليدي داخلي و خارجي و حذف واسطه تجهيزات و قطعات مربوط به اين صنف را تامين نمايد. جهت كسب اطلاعات بيشتر و دريافت قيمت بروز انواع تجهيزات صنعتي ميتوانيد با كارشناسان اين شركت در ارتباط باشيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۳۴:۳۵ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

استاكر برقي چيست؟

استاكر برقي چيست ؟
در استاكرهاي برقي همانطور كه از نامش پيداست تمامي عمليات توسط نيروي محركه يعني باطري‌هاي صنعتي و سيستم پمپ هيدروليكي انجام مي شود،  به همين علت براي استفاده از آن بايد حتما متصل به برق باشد. اين نوع استاكرها مي توانند بار تا وزن حداكثر 2 تن را جا به جا كنند از اين رو مناسب استفاده در محيط‌هايي با عمليات پيچيده نظير كارخانجات توليدي وصنعتي، انبار كارگاه‌هاي ساختماني مي‌باشند.

كاربرد هاي استاكر برقي
استاكر برقي كه به عنوان استاكر برقي يا ليفتراك برقي نيز شناخته مي‌شود، يك تجهيزات همه كاره جابجايي مواد است كه به طور گسترده در صنايع مختلف استفاده مي‌شود. در اينجا چند كاربرد متداول استاكر برقي آورده شده است:

·          انبارداري و توزيع: استاكرهاي الكتريكي به طور گسترده در انبارها و مراكز توزيع براي كارهاي مختلف جابجايي مواد مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

·          تأسيسات توليدي: استاكرهاي الكتريكي نقش مهمي در تأسيسات توليدي در صنايعي مانند خودروسازي، الكترونيك و كالاهاي مصرفي دارند. آنها براي حمل و نقل مواد خام استفاده مي‌شوند و عمليات روان و كارآمد را تسهيل مي‌كنند.

·          خرده فروشي و عمده فروشي: استاكرهاي برقي معمولاً در فروشگاه‌هاي خرده فروشي و عمليات عمده فروشي براي رسيدگي به موجودي و تكميل موجودي به كار مي‌روند. آنها در بارگيري و تخليه كالا از كاميون‌هاي تحويل و جابجايي محصولات در فروشگاه يا انبار كمك مي‌كنند.

ويژگي هاي استاكر برقي
استاكر برقي نوعي از تجهيزات انبار است كه براي بلند كردن و بارها به مكان‌هاي مختلف از جمله بارگيري و تخليه از قفسه‌ها در ارتفاع‌هاي مختلف استفاده مي‌شود. در اينجا برخي از ويژگي‌هاي كليدي استاكر برقي آورده شده است:

·         موتور برقي: همانطور كه از نام آن پيداست، استاكرهاي الكتريكي توسط موتورهاي الكتريكي كار مي‌كنند. اين باعث مي‌شود كه كاركرد آن‌ها در مقايسه با استاكرهاي دستي آسان‌تر و از نظر فيزيكي كمتر باشد.

·         ظرفيت بالابري: استاكرهاي الكتريكي ظرفيت بالابري بالايي دارند و اغلب قادر به بلند كردن بارهاي تا چندين تن هستند. ظرفيت دقيق به مدل خاص استاكر بستگي دارد.

·         ارتفاع بالابر: استاكرهاي الكتريكي مي‌توانند بارها را تا ارتفاعات قابل توجهي كه گاهي تا چند متر مي‌رسد بالا ببرند. اين امكان استفاده موثر از فضاي ذخيره سازي عمودي در انبارها را فراهم مي‌كند.

·         بلند كردن و پايين آوردن : استاكرهاي الكتريكي مجهز به كنترل‌هاي دقيق براي بلند كردن و پايين آوردن بار هستند. اين كار عملكرد روان را تضمين مي‌كند و خطر آسيب به كالا را كاهش مي‌دهد.

·         ويژگي هاي ايمني : بسياري از استاكرهاي الكتريكي داراي ويژگي‌هاي ايمني مانند دكمه‌هاي توقف اضطراري، بوق، سيستم‌هاي ضد عقبگرد و حفاظ‌هاي ايمني براي محافظت از اپراتور در برابر سقوط بار هستند.

·         قابليت مانور: استاكرهاي الكتريكي عليرغم ظرفيت بالابري، به گونه اي طراحي شده اند كه فشرده و قابل مانور باشند. آنها مي‌توانند در راهروهاي باريك و فضاهاي تنگ در انبارها حركت كنند.

·         باتري هاي قابل شارژ: آنها بر روي باتري هاي قابل شارژ كار مي‌كنند و آنها را در مقايسه با جايگزين‌هاي با سوخت سوخت به گزينه اي دوستدار محيط زيست تبديل مي‌كند.

·         چنگال هاي قابل تنظيم: بسياري از مدل‌ها داراي چنگال‌هاي قابل تنظيم هستند كه مي‌‌توانند براي اندازه‌هاي مختلف پالت بزرگ يا باريك شوند.

·         شارژرهاي داخلي: برخي از استاكرهاي برقي داراي شارژرهاي داخلي براي شارژ آسان و راحت باتري‌ها هستند.

·         عملكرد بي صدا: استاكرهاي الكتريكي در مقايسه با همتايان احتراق داخلي خود بي سر و صدا عمل مي‌كنند و آلودگي صوتي را در محل كار كاهش مي‌دهند.

اين ويژگي‌ها استاكرهاي الكتريكي را به انتخابي كارآمد و همه كاره براي بسياري از كاربردهاي انبارداري و ذخيره سازي تبديل مي‌كند. با اين حال، مانند هر تجهيزات ديگري، مهم است كه نيازها و الزامات خاص خود را هنگام انتخاب يك استاكر برقي در نظر بگيريد.

نحوه استفاده از استاكر برقي :
نحوه استفاده از استاكر برقي به نوع استاكر و كاربرد آن بستگي دارد. در اينجا يك راهنماي كلي براي استفاده از استاكر برقي آورده شده است:

قبل از استفاده از استاكر:

1.       راهنماي كاربر را به دقت مطالعه كنيد و دستورالعمل هاي ايمني را دنبال كنيد.

2.       استاكر را از نظر وجود هرگونه آسيب يا فرسودگي بررسي كنيد.

3.       از بارهاي بيش از ظرفيت استاكر استفاده نكنيد.

4.       از استقرار استاكر در مكان هاي ناهموار يا شيب دار خودداري كنيد.

هنگام استفاده از استاكر:

1.       از كلاه ايمني و عينك ايمني استفاده كنيد.

2.       استاكر را با سرعت مناسب حركت دهيد.

3.       از جابجايي بارهاي سنگين در ارتفاع خودداري كنيد.

4.       قبل از ترك استاكر، آن را خاموش كرده و قفل كنيد.

بارگيري و تخليه بار:

1.       بار را روي كفي استاكر قرار دهيد.

2.       شاخه ها را زير بار قرار دهيد.

3.       بار را با استفاده از دكمه هاي كنترل بالا ببريد.

4.       بار را به مكان مورد نظر منتقل كنيد.

5.       بار را با استفاده از دكمه هاي كنترل پايين بياوريد.

حركت دادن استاكر:

1.       استاكر را با استفاده از پدال هاي كنترل حركت دهيد.

2.       از چرخش استاكر در مكان هاي باريك خودداري كنيد.

ترمز استاكر:

1.       براي ترمز استاكر، پدال ترمز را فشار دهيد.

2.       براي توقف كامل استاكر، پدال ترمز را نگه داريد.

رعايت نكات ايمني هنگام استفاده از استاكر:

·         از استفاده از استاكر در حالت مستي يا خستگي خودداري كنيد.

·         از كودكان و افراد غير مجاز براي استفاده از استاكر اجازه ندهيد.

·         در صورت بروز هرگونه مشكل در استاكر، از استفاده از آن خودداري كنيد.

با رعايت نكات ايمني و دستورالعمل هاي سازنده مي توانيد از بروز حوادث و صدمات هنگام استفاده از استاكر برقي جلوگيري كنيد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۲:۰۴ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

پمپ خلاء و نحوه عملكرد آن

پمپ خلاء يك نوع سيستم مكانيكي است كه فشار مايع داخلي را كاهش داده و اغلب براي حذف هواي اضافي و عناصر ديگر مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به صورت كلي، اين دستگاه يك فضاي خلاء را در داخل يك مخزن مشخص شده به وجود مي‌آورد.

پمپ هاي وكيوم به انواع مختلفي طبقه‌بندي مي‌شوند و در فرايندهاي مختلف صنعتي و خانگي به كار گرفته مي‌شوند. راندمان آن‌ها عمدتا به پارامترهاي مختلف مانند سرعت پمپاژ و توان دستگاه بستگي دارد.

برخي از توليدكنندگان ظرفيت پمپ را بر اساس ظرفيت مكش و قابليت توليد خلاء در جيوه محاسبه مي‌كنند. در ادامه شما را بيشتر با پمپ خلاء و نحوه عملكرد آن آشنا ميكنيم.

نحوه كاركرد پمپ خلاء

عملكرد پمپ خلاء به اين صورت است كه از طريق مكش هوا را از سيستم بسته حذف مي‌كند تا به تدريج چگالي هوا در فضاي محدود شده كاهش يابد و يك خلاء به وجود بيايد. اين دستگاه هوا را در يك سيستم بسته فشرده كرده و انرژي مكانيكي و محوري آن به توان حركتي تغيير پيدا مي‌كند.

بدين ترتيب، سطح نيروي داخلي در حجم ذخيره شده كمتر از محيط خارجي مي‌شود. مقدار انرژي توليد شده عمدتا به حجم گاز بستگي داشته و در اين فرايند، هوا حذف شده و فشار در داخل و خارج از مخزن متفاوت خواهد بود.

 

پمپ هاي كيوم و خلاء در انواع و مدل هاي مختلف در بازار وجود دارد كه با توجه به كاربرد و نيازي كه از آنها خواهد رفت به چند دسته اصلي تقسيم مي شوند.

پمپ خلاء ليكوييد رينگ
پمپ وكيوم روتاري وين
پمپ پيستوني دار
 پمپ وكيوم خشك
پمپ تقويت كننده خلاء
پمپ خلا با سيستم گردش آب
پمپ خلاء ليكوئيد رينگ
پمپ‌ وكيوم رينگ مايع مورد استفاده براي بار بخار متوسط تا زياد است. مايعي كه نقش درزگير را دارد. دستيابي به خلأ بيشتر با استفاده از روغن، گليكول يا ساير سيالات كم فشار شدني است.

از آنجايي كه پمپ وكيوم رينگ مايع به وسيله يك سيال سازگار با پروسه بخار و گاز به ساير پروسه ها درزگيري  شده و مورد استفاده در سيستم ساكشن مركزي بيمارستان ها و صنعت فلزات و معادن مي باشد.

پمپ خلاء روتاري
پمپ خلاء روتاري كه به پمپ هيدروليك گردان يا دوار معروف است در گروه پمپ هاي جابجايي قرار گرفته اند. اين دستگاه يك نوع پمپ مثبت جابجايي است كه از پره نصب شده به روتور تشكيل شده و در داخل يك حفره مي چرخد. در برخي موارد اين پره ها مي توانند طول متغيري داشته باشند و يا براي حفظ تماس با ديوار پمپ به هم تنيده شوند.

اين پمپ ها در انواع مختلفي ساخته شده و بيشتر براي پمپاژ سوخت ها همچون نفت و گاز مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

پمپ وكيوم پيستوني
پمپ وكيوم پيستوني از جمله پمپ هايي مي باشند. كه در صنايع براي كاربردي با ظرفيت بالا استفاده مي گردد. كاربرد پمپ هاي پيستوني زماني است كه آلودگي زياد بوده و بايستي توسط پمپ تحمل شود. اين پمپ ها از عمر بالايي برخوردار هستند و از لحاظ قيمت مناسب هستند.

 

پمپ وكيوم خشك
يكي ديگر از انواع پمپ ها وكيوم خشك است كه جهت فرآيند ايجاد خلاء مي باشد. اين پمپ برخلاف ساير پمپ هاي وكيوم عمل ايجاد خلاء را بدون نياز به هر مايعي انجام مي دهد.

از آنجايي كه در پمپ وكيوم هيچ مايعي وجود ندارد تا گرماي ناشي از فشرده سازي گازها را از بين ببرد ، عمل خنك كردن پمپ وكيوم خشك به طور متفاوت از ساير وكيوم ها صورت مي گيرد.

پمپ وكيوم خشك با توجه به ساختار و جنس آلياژ و قطعات آن كه از آهن ريخته گري تشكيل شده است داراي توان بالايي براي تحمل درجه ي بالاي حرارت مي باشد.

 

پمپ آب در گردش وكيوم
پمپ وكيوم آب در گردش يكي از محبوبترين انواع پمپ‌ وكيوم است. كاربرد اين پمپ بصورت وسيع در صنايع جهت جابجاي انواع گازها و مايعات به علل متعددي از جمله تك محوره بودن، عدم اصطكاك بين قطعات مكانيكي و استهلاك كم پمپ است.

اگر مايع در گردش پمپ آب باشد مي‌توان تا فشار ۳۳ ميلي بار رسيد كه اين فشار همان فشار بخار آب در دماي ۱۵ درجه سانتيگراد است.

براي دستيابي به فشارهاي پايين‌تر مي‌توان از روغن بعنوان مايع در گردش استفاده نمود كه فشار نهايي وكيوم پمپ بستگي به فشار بخار روغن مورد استفاده دارد.
براي بازدهي بهتر پمپ بايد مايع در گردش همواره خنك باشد، قطعات متحرك پمپ را بصورت دوره‌اي بازديد و تعويض نمود. از خروجي وكيوم پمپ آبي بعنوان كمپرسور گاز نيز استفاده مي‌شود كه كاربرد بسيار زيادي درصنايع دارد.

مثل جابجايي گازCO2 كارخانه و گازهاي فرآيندي نفت و گاز و همينطور انتقال كليه مواد اسيدي و بازي كه با هيچ پمپ ديگري امكان پذير نيست.

كاربردهاي پمپ خلاء
كاربرد در صنايع پتروشيمي
بازيافت گاز، بازيافت نفت، جمع‌آوري گاز، تثبيت نفت خام، تقطير نفت خام، فشرده‌سازي اگزوز، بازيافت گاز دمي، توليد پلي استر، توليد PVC، فشرده‌سازي چرخه‌اي گاز، بسته‌بندي و توليد كلر مايع، فيلتراسيون، انتقال مواد مختلف
كاربرد در صنعت برق
بازيافت گاز، تشخيص نشت، خشك كردن مواد، فيلتر روغن، آزمايش مواد، خلاء كندانسور، جذب آب، گوگرد زدايي گاز دودكش، حمل خاكستر بادي
كاربرد در صنعت داروسازي
خشك كردن مواد دارويي، تقطير و تنظيم غلظت، گاز زدايي، تبلور و تبخير، پر كردن يا انتقال مواد، بازيافت مواد شيميايي، ضد عفوني
كاربرد در توليد خمير و كاغذ.
خشك كردن و جذب رطوبت مواد، سيستم گازگيري آب، كمپرسور جعبه، مكش آب، جذب و رول انتقال، پرس خلاء
كاربرد در صنعت خودرو.
خنك‌كننده عمليات حرارتي، رسوب زدايي قطعات، ايجاد خلاء كاتدي، توليد قطعات، آزمايش قطعات مختلف، آزمايش رباتيك، تهويه مطبوع
كاربرد در صنايع نيمه رساناي الكترونيكي
لوله‌هاي الكترونيكي و ساخت لوله‌هاي نيمه هادي، نوردهي، دستگاه اچ، تجزيه و توليد مجدد مواد، حكاكي با پرتو يوني، حكاكي پلاسما، لمينت، سوراخ پلاگين
كاربرد در حوزه حفاظت از محيط زيست
تصفيه فاضلاب، فشرده‌سازي بيوگاز، افزودن آب خلاء، اكسيداسيون مخزن لجن، تهويه حوضچه ماهي، بازيابي گازهاي زائد، بازيابي بيوگاز، دفع زباله.
كاربرد در صنايع غذايي و آشاميدني.
خشك كردن مواد، تقطير، تنظيم غلظت، گاز پراكندگي، بسته‌بندي خلاء، خشك كردن قطعات و مواد يخ زده
كاربرد در صنايع مبتني بر چوب
نگه داشتن و انتقال مواد، خشك كردن چوب، محافظت از چوب، اشباع چوب با افزودني‌هاي مختلف.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۰۳:۱۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)