ليفتراك ليفتراك .

ليفتراك

محافظ برق

 

هر خانه، اداره، كارگاه يا شركتي حداقل به يك چند راهي برق نياز دارد. از طرفي براي محافظت از گجت‌هاي گران قيمت در مقابل نوسانات برق بايد از محافظ الكتريكي استفاده كنيد تا بعدا پشيمان نشويد. برخي از چندراهي‌ها به محافظ نيز مجهز هستند. در اين مقاله قصد داريم مهم‌ترين فاكتورها براي خريد محافظ و چند راهي برق را براي شما بازگو كنيم تا هنگام خريد اين نوع ابزارها با ديد بازتري محصول مورد نظرتان را انتخاب كنيد.

 

با افزايش استفاده از تجهيزات الكتريكي و الكترونيكي در زندگي روزمره، مشكل كمبود چند راهي برق جهت تغذيه دستگاه‌هاي جديد و تازه وارد، موضوعي است كه در زندگي همه انسان‌ها حداقل چندين بار اتفاق افتاده است.

از طرفي ديگر تجهيزات و دستگاه هاي مختلف با توجه به اينكه توسط توليدكنندگان مختلف در كشورهاي متفاوتي توليد مي‌شوند، داراي كانكتورها و اتصالات مختلفي هستند و يافتن تبديل مناسب كشور محل زندگي شخص استفاده كننده نيز​، مشكل ديگري است كه همه ما چندين بار آن را تجربه كرده‌ايم.

مشكل ديگري كه اميدواريم كه تا به حال آن را تجربه نكرده باشيد، موضوع نوسانات جريان برق شهري و قطع و وصل شدن اين جريان است. در صورتي كه نوسانات ولتاژ برق از محدوده مجاز بيشتر باشد يا قطع و وصل‌هاي متوالي اتفاق بيفتد، ممكن است مجبور باشيد براي هميشه با دستگاه الكتريكي يا الكترونيكي مورد استفاده‌تان خداحافظي كنيد.

چندراهي و محافظ برق دستگاهي است كه مي تواند شما را از تمامي اين مشكلات رها كند.
امكان اتصال چند دستگاه مختلف را در يك محل فراهم مي كند.
در صورتي كه به درستي انتخاب شده باشد هرگز مشكل كانكتور نخواهيد داشت.
با توجه به وجود سيستم محافظتي در مقابل نوسانات ولتاژ خيالتان از بابت محافظت از تجهيزات گران قيمت نظير تلويزيون، لپ تاپ، تبلت و موبايل راحت خواهد بود.
علاوه بر اين با توجه به اينكه اينگونه تجهيزات امروزه در زندگي انسانها اهميت فراوان يافته‌اند، توليدكنندگان مختلفي در صدد توليد تجهيزات خلاق و نوين بر آمده‌اند. برخي از خلاقيت‌ها در توليد اين دست از تجهيزات عبارتند از:

۱. طراحي ظاهري زيبا و مناسب محيط هاي مدرن يا كلاسيك

۲. طراحي انعطاف‌پذير و قابليت تغيير شكل ظاهري در چندراهي

۳. امكان اتصال به شبكه‌هاي كامپيوتري بي سيم جهت كنترل و قطع و وصل كردن جريان برق

چرا بايد از چندراهي و محافظ برق استفاده كنيم ؟

در نظر بگيريد در محل استفاده از تلويزيون در خانه، براي استفاده از تجهيزاتي كه در كنار تلويزيون استفاده مي‌شوند نظير بلندگو، پخش كننده DVD، گيرنده ديجيتال تلويزيوني، دستگاه‌هاي Media Streaming مجبور باشيد براي استفاده يكي، ديگري را قطع كنيد. يا اينكه يك شب كه در خواب ناز به سر مي‌بريد به دليل وقوع اتفاق غير مترقبه‌اي در شبكه برق شهري و تغيير شديد ولتاژ برق، تمامي تجهيزات الكترونيكي خانه دچار مشكل شوند. صبح كه از خواب برخواستيد، هيچ كدام از تجهيزات منزلتان نظير تلويزيون، يخچال، مايكروفر، مودم ADSL و... قابل استفاده نيستند.  محافظ و چند راهي برق مي‌تواند شما را از همه اين كابوس‌ها رهايي دهد.

چه كساني بايد از محافظ و چند راهي برق استفاده كنند؟

اهميت انرژي الكتريكي را زماني با تمام وجودتان احساس مي‌كنيد كه قطع شود. يا زماني كه آشفته و سراسيمه به محل كارتان مي‌رسيد و بايد در كمتر از چند دقيقه به بانك‌تان متصل شويد و حساب بانكي‌تان را بررسي كنيد و متوجه مي‌شويد كه تمام اتصالات قبل از شما پر شده است و اكنون براي تامين برق مورد نياز لپ‌تاپ‌تان دچار مشكل شده‌ايد.

اگر شما يك انسان تميز و مرتب هستيد و از آشفتگي و به هم ريختگي سيم و كابل در منزل يا محل كارتان بر آشفته مي‌شويد، اگر شما نيز هميشه كابوس نوسانات برق شهري آزارتان مي‌دهد و هر لحظه نگران هستيد كه ممكن است هنگام شارژ موبايل يا تبلت‌تان، آن را از دست بدهيد.

اگر از خريد مبدل‌هاي مختلف براي آداپتور لپ تاپ، موبايل يا تبلت خسته شده‌ايد.

اكنون وقت آن است كه دست به كار شويد و اين راهنماي خريد را تا انتها بخوانيد و در انتها براي خانه و محل كارتان محافظ و چند راهي برق مناسب را تهيه كنيد.

ملاحظات تهيه محافظ و چند راهي برق

جهت تهيه محافظ و چند راهي برق ملاحظات مختلفي را بايد در نظر بگيريد. در صورتي كه از اين ملاحظات بي خبر باشيد ممكن است امروز چندراهي تهيه كنيد كه پاسخگوي تمامي نيازهايتان نباشد. ملاحظاتي كه در ادامه به آن اشاره مي‌شود همه آن چيزي است كه هنگام تهيه محافظ و چند راهي برق ميبايست كه در نظر بگيريد.

۱. تعداد اتصالات همزمان در محل استفاده از محافظ و چند راهي برق

اولين موضوعي كه ميبايست در نظر داشته باشيد تعداد اتصالات همزمان در محل استفاده از محافظ و چند راهي برق است. به عنوان مثال من زماني كه پشت ميز كارم مي‌نشينم حداكثر به ۶ اتصال همزمان نيز دارم. (لپ تاپ، موبايل، تبلت، مانيتور، قهوه ساز، شارژر هندزفري) اين ها تجهيزاتي ست كه در شلوغ‌ترين ساعات كاري آنها را به برق وصل مي كنم.

قبل از خريد، چند دقيقه در مورد اين موضوع فكر كنيد . اين كار باعث مي‌شود كه هرگز پس از خريد چندراهي آرزو نكنيد كه اي كاش چندراهي اي با تعداد بيشتر اتصالات خريداري كرده بوديد.

۲.طول كابل چندراهي جهت اتصال به پريز اصلي برق

نكته بعدي اي كه در تهيه چند راهي برق ميبايست كه در نظر داشته باشيد اين است كه محل نصب چندراهي تا ورودي ديواري برق شهري چقدر فاصله دارد. چندراهي‌ها با كابل‌هايي با طول‌هاي متفاوت توليد مي‌شوند: ۱.۲ متري، ۲ متري و ۵ متري.

بارها اشخاص مختلفي را ديده‌ام كه به دنبال بلندتر كردن طول كابل اصلي چندراهي بوده‌اند. از ابتدا درست انتخاب كنيد!

۳. ميزان جايي كه دو شاخه‌ها يا اداپتور‌ها براي اتصال نياز دارند

​آداپتورهاي مختلف اندازه‌هاي متفاوتي دارند، حتما براي شما نيز تا به حال فراوان اتفاق افتاده كه نتوانسته‌ايد از آداپتور لپ‌تاپ و مودم ADSL در كنار هم استفاده كنيد. در صورتي كه تمامي دستگاه‌هايي كه به چندراهي متصل مي‌كنيد آداپتورهاي نسبتا بزرگي دارند، ميبايست كه از ابتدا به فاصله درگاه‌هاي چندراهي دقت كنيد.

۴. محل نصب، نوع و طراحي چندراهي

پيش از اين كه چندراهي تهيه كنيد محل نصب آن را مشخص كنيد. چندراهي‌ها طراحي متفاوت جهت كاركرد در محيط‌هاي متفاوت دارند. مثلا برخي از چندراهي‌ها ظريف و زيبا جهت استفاده در اتاق پذيرائي خانه يا در محل كار مدرن شما طراحي شده‌اند. اين در حالي است كه برخي ديگر از ظرافت بي‌بهره‌اند و براي كاركرد در كارگاه طراحي شده‌اند.

در صورتي كه داراي فرزند كوچكي هستيد، ميبايست از چندراهي استفاده كنيد كه منافذ آن داراي محافظ باشد، تا كودك كنجكاو نتواند اشيا را در منافذ چندراهي وارد كند.

چندراهي هايي كه در رك تجهيزات كامپيوتري نصب مي شوند داراي بدنه محكم تر هستند و قابليت نصب در رك‌هاي استاندارد را دارند.

​​در شكل بالا نمونه اي از يك چند شاخه طراحي شده جهت نصب در رك تجهيزات مخابراتي و كامپيوتري را مشاهده مي كنيد.

۵. قابليت اتصال كابل USB

اين روزها تجهيزاتي كه از كابل هاي USB جهت شارژ شدن استفاده مي كنند كم نيستند. موبايل، تبلت، پاور بانك، ماشين ريش‌تراش يا اپي‌ليدي و... جزو تجهيزاتي هستند كه با استفاده از پورت USB شارژ مي‌شوند. در صورتي كه چند راهي برقي انتخاب كنيد كه داراي پورت USB باشد مي‌توانيد از شر حمل و نقل آداپتور موبايل يا تبلت‌تان خلاص شويد. از طرفي بسياري از تجهيزات داراي پورت‌هاي استاندارد هستند. مثلا اين روزها تمامي تجهيزات اپل نظير iPhone يا iPad با استفاده از كانكتور lightening شارژ مي شوند. در اين صورت شما با حمل يك كابل كوچك بين محل كار و منزل مي توانيد تجهيزات متعددي را شارژ كنيد.

۶. اتصالات چند راهي برق

چندراهي‌هاي برق جهت استفاده در كشورهاي مختلف طراحي و توليد مي شوند. برخي قابليت كاركرد در ايالات متحده و برخي ديگر قابليت استفاده در اروپا را دارند. برخي از چندراهي‌ها نيز با طراحي خلاقانه و خاص قابليت كاركرد با انواع دو شاخه‌ها يا سه‌شاخه‌ها را دارند. در صورتي كه كه چندراهي مناسبي انتخاب كنيد مي‌توانيد از شر مبدل‌ها رهايي يابيد.

در شكل زير برخي از استانداردها و كشور محل استفاده از آنها را مشاهده مي‌كنيد.

​همانطور كه در شكل بالا ملاحظه مي‌كنيد نوع كانكتور كشور عزيز ما ايران مانند كانكتور كشورهاي آلمان و فرانسه است.

۷. محافظت از تجهيزات در برابر نوسانات جريان برق

بسياري از چندراهي ها حين داشتن ديگر قابليت‌هايي كه ذكر شد داراي يك محافظ داخلي نيز هستند. اين محافظ داخلي در واقع از يك فيوز و يك متعادل‌كننده جريان تشكيل شده است. متعادل‌كننده جريان زماني كه شدت نوسانات زياد نباشد مي‌تواند نوسانات را كنترل كرده و جريان برق خروجي را پايدار كند و فيوز نيز زماني كاربرد دارد كه نوسانات بيش از حد تحمل متعادل كننده باشد. دراين صورت فيوز مي‌سوزد و جريان برق خروجي را قطع مي‌كند و به نوسانات اجازه آسيب رساندن به تجهيزات متصل به چندراهي را نمي‌دهد.

۸. امكان خاموش و روشن كردن پورت‌هاي چندراهي به صورت كلي يا جداگانه​

چندراهي ها ممكن است كليد خاموش و روشن شدن نداشته باشند ، يا يك كليد براي قطع جريان تمامي خروجي‌ها به صورت همزمان و در حالتي مطلوب‌تر براي هر يك از خروجي‌ها كليد جداگانه‌اي جهت قطع جريان برق داشته باشند. با توجه به نيازتان بايد از بين اين سه دسته انتخاب كنيد.

در هر صورت بهتر است چندراهي انتخاب كنيد كه حداقل امكان خاموش و روشن كردن چندراهي را به صورت كلي داشته باشد. اين مورد زماني كه محل كارتان را ترك مي كنيد يا سفر مي‌رويد بسيار راهگشا است و شما مي توانيد با فشردن يك كليد جريان برق خروجي چندراهي را قطع كنيد.

در عين حال اين روزها برخي از توليدكنندگان خلاق امكان اتصال به چندراهي را از طريق شبكه Wi-Fi فراهم كرده‌اند كه البته اين دستگاه‌ها در بازار بسيار محدودند. در اين صورت شما مي توانيد به صورت بي سيم ابزارهاي خود را شارژ كنيد.

۹. محافظ تلفن و آنتن تلويزيون

برخي از چندراهي هاي برق داراي درگاه ورودي و خروجي براي سيم تلفن و آنتن تلويزيون هم هستند.

شايد شما از اين موضوع اطلاع نداشته باشيد كه سيم تلفن ورودي به منزل يا محل كار شما نيز مي‌تواند دچار نوسانات ولتاژ برق باشد.

به عنوان مثال ولتاژ برقي كه روي سيم تلفن وجود دارد از نوع DC و حدود ۴۸ تا ۵۲ ولت است . به دليلي مانند وقوع رعدوبرق كابل تلفن ورودي به خانه شما نيز مي‌تواند حامل ولتاژ بالاتر از حد استاندارد باشد. اين موضوع مي‌تواند باعث از بين رفتن دستگاه تلفن شود. همچنين كابل آنتن تلويزيون يا ماهواره نيز مي‌تواند به دليلي نظير برخورد صاعقه به آنتن حامل ولتاژ برق بيش از حد شود، در اين صورت اگر شما از محافظ استفاده نكرده باشيد، ممكن است بر اساس ميزان ولتاژ به تلويزيون يا گيرنده ديجيتال صدمات جبران‌ناپذيري وارد شود. اين موضوع ممكن است از بين هر چند ميليون نفر براي يك نفر اتفاق بيفتد، اما شما مي‌توانيد هنگام خريد محافظ و چند راهي برق با پرداخت مابه‌التفاوت كمي خودتان را از زمره كساني كه ممكن است به اين بلا دچار شوند حذف كنيد.​

​در عكس بالا نمونه اي از يك محافظ و چندراهي را ملاحظه مي‌كنيد كه داراي درگاه‌هاي محافظتي از ورودي سيم تلفن و كابل آنتن تلويزيون است

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۷:۴۹ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)

جك پالت يا ليفتراك دستي چيست؟

جك پالت يا ليفتراك دستي چيست؟

جك پالت يا ليفتراك دستي در واقع ابزاري است طراحي شده براي جابه جايي بار هاي سنگين در محيط هاي كوچك و بزرگ با كاربري هاي متفاوت، به طور مثال از جك پالت در فروشگاه، كارخانه، انبار، داروخانه، فرودگاه، كارگاه و… بهره گيري مي شود اين ابزار با توجه به مكاني كه در آن مورد استفاده قرار مي گيرد و نوع باري كه جا به جا مي نمايد در انواع مختلف طراحي و توليد مي شود.

جك پالت يا پالت بر امروزه به عنوان ابزاري بسيار مناسب و ايده آل براي انبارداري، ذخيره كالا، جابه جايي و حمل و نقل بار در مسير هاي كوتاه و به صورت دستي شناخته مي شود.
از جك پالت  هم مي توان در انبار هاي كوچك و فروشگاه ها استفاده برد و هم در كارخانجات و انبارهاي بسيار بزرگ، اين ابزار به سبب سهولت در استفاده از آن، در بين صاحبين كسب و كارها و همچنين كاركنان آنان از محبوبيت بسياري برخوردار است.

 

جك پالت و استاكر، جايگزيني براي ماشين ليفتراك

در اكثر انبارها و كارخانه‌ها جك پالت و استاكر با هم مي توانند كار ليفتراك را انجام بدهند به اين صورت كه جك پالت براي جابجايي بار تا محل مورد نظر و از استاكر براي بارگيري و چيدن بارها روي هم استفاده مي‌شود. به علت قيمت و هزينه نگهداري بالاي ليفتراك هاي ديزلي يا برقي استفاده از جك پالت دستي، برقي و استاكرها بسيار به صرفه مي باشد.

 

تاريخچه ي پالت و جك پالت

پالت ها در برخي از شكل ها و فرم ها به حدود 100 سال پيش باز مي گردند، اما نوع امروزي آن در اوايل دهه 30 ميلادي ظهور پيدا كرد. پيش از آن، ثبت اختراعاتي براي پايه هاي باري مختلف صورت پذيرفت اما جورج ريموند و بيل هوس اولين نفراتي بودند كه طراحي را براي يك پالت از چوب هاي ارزان انجام دادند ( بدون پايه ها و رشته هاي آهني) كه در صفحه زيرين آن ها فواصلي بود كه به ليفتراك ها و كاميون ها اين امكان را مي داد كه از آن ها استفاده كنند.

نقش پالت ها بر افزايش سرعت در بارگيري و انبار داري

پالت ها به دليل قيمت ارزاني كه داشتند به سرعت به توليد انبوه رسيدند و نسبت به قبل از اختراع آن ها سرعت جا به جايي بار تا حداقل 15 درصد افزايش يافت. اما با اين وجود نيز همچنان سرعت بارگيري و انبارداري بسيار پايين بود زيرا براي جا به جايي پالت ها حتما به ماشين هاي ليفتراك نياز بود.

 

انقلاب در انبارداري و جا به جايي بار

رفته رفته با پيشرفت صنعت و بزرگ شدن كارخانجات در حمل و نقل و جا به جايي بار، به ماشين هاي ليفتراك بيشتري نياز بود اما قيمت و هزينه نگهداري بالاي ليفتراك فشار زيادي را به كارخانه دارها وارد مي كرد. اين امر زمينه ساز ظهور جك پالت ها و پيشرفتي قابل توجه در امور انبارداري و جا به جايي بار شد. هم اكنون نيز از اين دستگاه بي نظير در اكثر انبارها و كارخانجات به طور گسترده استفاده مي شود.

 

ساختار و نحوه كار با جك پالت

ممكن است  ساختار و نحوه كار با جك پالت در برخي از تنوع هاي اين ابزار كمي تفاوت داشته باشد ولي به طور كلي جك پالت تشكيل شده است از يك سيستم جك روغني (پيستوني) جهت بالا و پايين آوردن پالت و اجسام مورد نظر، كه به وسيله دسته ترمز تعبيه شده بر روي دسته فرمان، كنترل مي شود. عملكرد اين وسيله به اين گونه مي باشد كه پيستون ها را با هوا پر مي كند و سبب انجام عمليات به وسيله پمپ تعبيه شده و جك روغني مي شود. جك پالت ها معمولاً داراي دو شاخك مي باشند كه بسته به تنوع طول و عرض آن ها متغيير مي باشد. شاخك ها به عنوان يك سطح مقطع براي گذاشتن اجسام و بلند كردن آن ها و همچنين جابه جايي پالت ها مورد استفاده قرار مي گيرند. كل سيستم جك پالت و شاخك هاي آن بر روي يك شاسي و بدنه قرار دارد كه اين بدنه نيز مجهز به تعدادي چرخ و همچنين يك دسته فرمان مناسب براي هدايت جك پالت مي باشد. تمام اجزاي جك پالت كه عبارتند از بدنه و شاسي، پمپ و جك روغني، دسته فرمان و چرخ ها در كنار هم يك سيستم منحصر به فرد را به عنوان جك پالت براي جا به جايي اجسام به وجود مي آورند.

 

انواع جك پالت به همراه معرفي كوتاه

اين دستگاه بر اساس اندازه و تناژ و نوع بار به مدل‌هاي مختلفي تقسيم بندي مي شود:

جك پالت دستي استاندارد، پهن، باريك، قيچي، ترازودار، رول بر، با شاخك بلند، كم ارتفاع، گالوانيزه، استيل، با حفاظ، پالت بر سنگين، با چرخ لاستيكي، كوتاه، سنگين، … و جك پالت برقي.

همچنين بر اساس ظرفيت حمل به انواع جك پالت 1.5 تن، 2 تن، 2.5 تن، 3 تن، 3.5 تن و 5 تن تقسيم مي شوند.

در زير به معرفي چند نمونه از ليفتراك هاي دستي مي پردازيم:

پالت در اين ابزارنقش كليدي را ايفا ميكند، به طوري كه انتخاب دستگاه با اندازه پالت رابطه ايي مستقيم دارد.

جك پالت دستي استاندارد

اين نوع جك پالت براي استفاده در مكان هايي با فضاي كم و باريك به عنوان مثال استفاده در يك كانتينر براي كشيدن پالت هاي انتهايي به ابتداي كانتينر و يا انبارهاي كوچك مورد استفاده قرار ميگيرد و يكي از پرسفارش ترين نوع در بين جك پالت ها به حساب مي آيد.

 

جك پالت دستي رول بر

جك پالت رول بر براي حمل بار رولي شكل يا استوانه‌اي شكل بر روي شاخك‌ها مورد استفاده قرار ميگيرد. اين جك پالت رول بر براي حمل و نقل بارهاي افقي مثل رول، غلطك، كلاف سيم، كابل، قرقره هاي بزرگ سيم بكسل و… طراحي شده همچنين با طراحي بهينه سازي شده دسته جك پالت ، ارگونومي اين دستگاه و همچنين استفاده از چرخ هاي نوع مستحكم و ضد سايش كاربري در محيط هاي مختلف را براي اپراتورها آسان نموده است.

 

جك پالت دستي استيل

جك پالت استيل همانند جك پالت گالوانيزه عموما براي استفاده در موقعيت هاي مرطوب، سردخانه ها و انبارهايي كه رطوبت بالايي دارند و بار مورد استفاده غالبا خيس مي باشد مورد استفاده قرار مي گيرد. به دليل جنس بدنه اين نوع جك پالت‌ها كه گالوانيزه يا تمام استيل هستند، از زنگ زدگي شاخك و پمپ جك پالت نيز جلوگيري خواهد شد. از ديگر مزاياي گالوانيزه بودن پمپ، طولاني كردن زمان يخ زدن روغن هيدروليك آن مي باشد .

 

جك پالت دستي شاخ بلند

جك پالت دستي شاخ بلند به منظور حمل و نقل بارها با طولي بيشتر از حد استاندارد يعني بار هايي كه طول آن ها از 120 سانتيمتر بيشتر است و يا براي بلند كردن دو پالت كنار هم، بصورت همزمان استفاده مي گردد.

 

جك پالت دستي عريض

از جك پالت دستي عريض براي جابه جايي بارهايي داراي عرضي بيش از حد استاندارد يعني بارهايي كه عرض آن از 53 سانتي متر بيشتر است مانند يخچال و سردخانه هاي صنعتي مورد استفاده قرار ميگيرند.

 

جك پالت دستي باسكول دار – ترازو دار – توزين دار

جك پالت باسكول دار براي وزن‌كشي بار روي شاخك‌ مورد استفاده قرار ميگيرد. اين جك پالت‌ در دو نوع ترازودار با پرينتر و بدون پرينتر كه در نوع پرينتردار، مي توانيد رسيد وزن بار را از پرينتر متصل به جك پالت دريافت نمائيد. اين نوع جك پالت‌ يك صفحه نمايش ديجيتال يا آنالوگ براي نمايش وزن بار دارد. از اين جك پالت براي وزن كشي سريع تر بار در انبارها مخصوصا در انبارهاي مواد غذايي استفاده مي شود.

 

جك پالت دستي قيچي

جك پالت قيچي محصولي بسيار كارآمد با قابليت هاي گوناگون مانند يك جك پالت معمولي، يك ميز كار و يا سكوي مخصوص مي باشد. اين نوع جك پالت براي مكان‌هايي كه نياز به بالا آمدن پالت بار روي شاخك جك پالت به مقدار معين است، مورد استفاده قرار ميگيرد و از آن ميتوانيد به عنوان يك ميزكار كه حاوي بار قابل جابجايي است، استفاده نمائيد.

 

جك پالت برقي – پالت تراك برقي – ليفتراك برقي

اما جك پالت برقي، همانطور كه از اسم اين نوع جك پالت پيداست دستگاهي است كه در كنار دارا بودن ويژگي هاي يك جك پالت يك ويژگي با اهميت ديگر يعني استفاده از نيروي محركه و اوليه برق براي استفاده از جك هيدروليك، حركت جك پالت و كنترل آن را نيز دارا است. برق اين جك پالت از طريق يك باطري قدرتمند و قابل شارژ تامين مي شود و كاربر تنها كافي است پشت فرمان بايستد و عمل حمل و يا جا به جايي را به وسيله هدايت آن انجام دهد. جك پالت هاي برقي در دو تنوع اصلي با قابليت حمل نفر و يا بدون قابليت حمل نفر تقسيم مي شوند. قيمت جك پالت برقي به نسبت ديگر جك پالت ها بالاتر مي باشد. اما اين قيمت بالاتر در كنار مزيت هاي اين دستگاه اصلاً به نظر نمي آيد. سرعت و بازدهي اين دستگاه در انبار بسيار بالا بوده و آلودگي زيست محيطي از خود باقي نمي گذارد.

 

برخي از مزاياي خريد جك پالت برقي

جك پالت برقي (نفر بر): ثبات، امنيت، اطمينان، انطباق استانداردها با استانداردهاي روز اروپا، پمپ قدرتمند، داراي محافظ ضد انفجار، ميكروسوييچ هاي چشمي، سيستم تعادل و تعليق ايستا، فرمان گيري آسان، ضد لغزش و تغيير جهت ناگهاني، شارژ آمپر بالا، محافظ تخليه بيش از حد باتري و… موارد فوق تنها بخشي از مزاياي اين دستگاه فوق العاده مي باشد كه باعث مي شود قيمت جك پالت برقي ديگر براي خيلي از مشتريان به چشم نيايد.

 

نكات كليدي در خريد و فروش جك پالت

شاخك جك پالت

اول از همه توجه كنيد كه طول شاخك مورد انتخاب شما متناسب با طول پالت هايتان باشد. جك پالت ها به دو دسته شاخك كوتاه و شاخك بلند تقسيم مي شوند. از طرفي بايد اين نكته را بدانيد كه شاخك بلند براي دور زدن به فضاي بيشتري نياز دارد. بعضي از چنگال ها هم خيلي كوتاه هستند كه شايد مناسب كار شما نباشد.

ظرفيت حمل بار جك پالت

قبل از انتخاب حتما بايد بدانيد حدود وزن بار شما چقدر است و متناسب بار خود ليفتراك دستي خود را انتخاب نماييد.

توانايي بالابري

اگر نياز داريد كه بار را تا ارتفاع خاصي بالا ببريد اطمينان حاصل كنيد كه جك پالت اين ارتفاع را براي شما فراهم مي كند.
ظرفيت جك پالت هم به اين ارتفاع هميشه وابسته است و حداقل ارتفاع آن را حتما چك كنيد تا دقيقا با نياز درخواستي شما يكي باشد.

وزن خود جك پالت

وزن دستگاهي كه ميخريد ميتواند يك عامل مهم در انتخاب آن باشد زيرا وزن ليفتراك دستي ميتواند در جابجايي آن موثر باشد.

چرخ جك پالت

براي عملكرد صحيح دستگاه انتخاب صحيح چرخ ، مساله خيلي مهمي است.
چرخ هاي با كيفيت هم چنين از كفپوش شما نيز محافظت مي كنند ، پس در انتخاب آن دقت كنيد.

جك پالت رو از اينكارش بخر!

همان طور كه گفتيم ليفتراك دستي از پركاربردترين تجهيزات انبارداري مي باشد كه با توجه به انواع مختلف آن مشتري گاهاً نمي داند كدام مورد با نياز آن سازگاري دارد. برخي از مشتريان به اين دليل كه برخي فروشگاه هاي اينترنتي شناخته شده مانند ديجي كالا اين محصول را به فروش مي رسانند بدون اين كه مشاوره بگيرند و يا بررسي انجام دهند فقط با سرچ كلمه “خريد جك پالت ديجي كالا” اقدام به خريد اين محصول مي نمايند. در صورتي كه مشتريان مي توانند قبل از خريد اين محصول به صورت كاملاً رايگان از مشاوره ما در فروشگاه استفاده نموده و جك پالتي مناسب با نيازهاي خود را با كمترين قيمت ممكن حتي قيمتي پايين تر از قيمت جك پالت ديجي كالا خريداري نمايند. دليل اين كه فروشگاه جك پالت را با قيمتي پايين تر از رقبا به فروش مي رساند اين است كه اين فروشگاه بيش از در كنار 20 سال سابقه در خريد و فروش جك پالت به صورت مستقيم اقدام به واردات جك پالت مي نمايد و واسطه ها را كنار مي زند.

 

خريد اينترنتي جك پالت

همان طور كه گفته شد در زمينه خريد و فروش جك پالت بيش از 20 سال سابقه داشته و مي تواند جك پالت هاي ايراني، چيني، تركيه اي، جك پالت تمام برقي و… را از بهترين برند هاي جك پالت در دنيا به طور مثال برند جك پالت بوفالو را با بهترين قيمت در اختيار مشتريان قرار دهد اين فروشگاه به دليل واردات مستقل مي تواند با بهترين قيمت جك پالت برقي توياتا را نيز ارائه دهد. به همين دليل ما پيشنهاد مي كنيم جهت خريد اينترنتي جك پالت و حتي مشاوره قبل از خريد جك پالت با هايپرصنعت تماس بگيريد.

آموزش كار با جك پالت

كاركردن با اكثر جك پالت ها بسيار آسان است. اما هرچه قابليت هاي جك پالت بيشتر مي شود كاركردن با آن نيز سخت تر مي شود ما در فروشگاه هايپرصنعت در صورت نياز پس از فروش، آموزش كامل كار با دستگاه را نيز به مشتري عزيز ارائه مي دهيم.

انواع جك پالت بر حسب تناژ

جك پالت 2 تن

دستگاهي ايده آل براي حمل و نقل، تخليه وبارگيري كالا به صورت دستي در بسياري از مكان ها از قبيل انبار، فروشگاه، كارگاه و… مي باشد.

جك پالت ي سبك با طراحي ساده، اقتصادي اما مورد اطمينان

طول عمر طولاني با حداقل هزينه هاي سرويس و نگهداري

سوپاپ مخصوص محافظت درفشار بالا براي جلوگيري از اضافه بار و محافظت از پمپ

همه اتصالات براي جلوگيري از نشتي روغن به خوبي مهروموم و آب بندي شده اند

مانورحركتي بالا و كاربري آسان

شيرتخليه قابل تنظيم براي تنظيم دلخواه سرعت تخليه

پوشش نهايي پودراپوكسي براي حداكثر مقاومت در خوردگي و زنگ زدگي دستگاه

جك پالت 3 تن

اين دستگاه پر فروش ترين و به عبارتي پر استفاده ترين نوع جك پالت در انبارها مي باشد. از برخي مشخصات اصلي اين دستگاه مي توان به موارد زير اشاره كرد.

امور دستي جابجاي و بلند كردن پالت در انبار، فروشگاه، كارخانه و …

امور سنگين و نيمه سنگين در حمل و جابجايي كالا

پمپ با دستگاه هاي پرس و ريخته گري درجه يك

با آلياژ آبكاري شده كه افزايش باربري را بدون آسيب ديدگي موجب مي گردد.

سوپاپ اطمينان باعث مي شود، هنگام اضافه بار به دستگاه آسيب نبيند.

لاستيك از جنس مرغوب ( پلي ارتان) مداد پليمري مي باشد كه خاصيت نرمي و در عين حال ضد سايش را دارد.

جك پالت 3.5 تن

يكي ديگر از پر فروش ها تناژ 3.5 تن اين دستگاه است.

پمپ هيدروليك يكپارچه براي جلوگيري از هر گونه نشتي روغن در طولاني مدت مجهز به سيستم محافظ بار بيش از ظرفيت

چرخش 210 درجه براي مانور آسان تر

ارتباط ميان ميل فرمان و پيستون پمپ از نوع فشنگي، سيستم آسان تعويض جرخ عقب

قابليت گريس خوري در تمام نقاط متحرك و اتصالات

چرخها از جنس پلي اورتن (PU) جهت دوام بيشتر در مقابل سايش

استفاده از ورق ضخيمتر نسبت به مدلهاي مشابه همراه با اسكلت داخلي در زير شاخك

قابليت تنظيم سرعت تخليه به دو صورت دستي و پايي

جك پالت 5 تن

جك پالت 5 تن يكي از اقتصادي ترين و ساده ترين راه حل هاي بارگيري و تخليه كالاهاي با وزن بسيار سنگين مي باشد، بدنه بسيار مقاوم فولادي و پمپ قدرتمند با پيستون بزرگ جهت كاربري طولاني و آسان از ويژگي هاي اصلي اين نوع دستگاه مي باشد.

پمپ هيدروليك قدرتمند مجهز به سوپاپ تخليه با قابليت تنظيم دقيق

ارتباط ميان دسته فرمان و پيستون پمپ از نوع فشنگي، سيستم آسان تعويض جرخ عقب

قابليت گريس خوري در تمام نقاط متحرك و اتصالات

استفاده از ورق شش ميليمتري فولادي در شاسي همراه با مقاوم سازي داخلي

محور هاي مخصوص زير شاخك ها از جنس فولاد سخت بوده و قابل تنظيم مي باشند

چرخ هاي فرمان و جلو از دو جنس تفلون و فولادي قابل عرضه مي باشند

پمپ قدرتمند مخصوص بارهاي سنگين

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۱۴:۳۵ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)